tisdag 12 april 2011

Biltrubbel

Plötsligt började en varningslampa lysa i bilen. ABS-lampan tydligen. Kollade alla oljor och grejer men det hjälpte inte. Så det fick bli verkstad.

Nu har de haft bilen i en vecka men hittar inget fel. Bilmekanikerns tips var att de helt enkelt kopplar ur lampan. Och så får jag lära mig att pulsbromsa själv, när bilen inte gör jobbet. Tja, så bromsade jag ju innan ABS-en kom in i mitt liv, så det ska väl funka att lära tillbaka?

När vi diskuterade pris på lagandet sa jag att de måste ringa om det skulle bli dyrare än han uppskattade. Mekanikern tyckte att min man kunde betala det, han var väl rik? När han insåg att det inte fanns någon man som kunde betala erbjöd han sig snällt att gifta sig med mig och laga min bil gratis.

Tja, kanske skulle ta honom på orden? Skulle gärna vara gift med en mekaniker, sitta på kontor är jag ju bra på själv ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar