torsdag 10 februari 2011

Motivation

Min motivation är noll just nu.

Sen två veckor tillbaka vill jag inte träna, inte gå i skolan, inte promenera till jobbet, inte plugga, inte äta nyttiga grejer.

Jag vill äta godis, ligga still, kolla på TV, bada och sova.

Så jag får lite panik. Behöver få tillbaka motivationen innan jag väger 200 kg, är totalt otränad och har förvandlats till en riktig soffpotatis som kan allt om alla serier på TV.

Funderar hårt på hur jag ska få tillbaka min motivation. Ska jag lägga upp ett strikt schema och tvinga mig att hålla mig till det? Eller ska jag skita i allt ett tag och lita på att motivationen kommer tillbaka? Eller går det att hitta en bra medelväg?

Skulle lätt behöva en coach nu. Som lägger upp ett kul träningsschema, som jag vill följa. Som lockar med mig på långpromenader och som håller mig borta från godis och fikabullar. Som lägger upp en matplan, som är lite ny och kul och som jag får lust att hålla mig till. Som ger mig plugglust med en härlig morot om jag tar mig igenom resten av terminen.

Har varit en fantastisk coach åt mig själv de senaste åren, men nu tryter det alltså. Inspirationen är borta.

Suck, någon som känner en coach som är kanonbra och typ gratis?

2 kommentarer:

  1. En stads-direktör som snubblar ?????
    Finns inte !!! Kom igen nu!!!
    (de bju ja på)
    B.o.

    SvaraRadera
  2. Haha, tack för gratispepp ;-)

    SvaraRadera