tisdag 22 februari 2011

Utmärkelse

Jag har blivit utsedd till miljöprofil på jobbet.

Det ska vara en artikel med mig i nästa nummer av miljötidningen. Med bild..

Får priset för att jag, som ordförande i miljögruppen, drivit igenom två stora event som blivit kända här. En miljöprisjakt förra våren, där vi tävlade mot varandra i att ta oss till och från jobbet så miljösmart som möjligt. Och en byteskväll nu i vår där vi ska byta grejer med varann, lyssna på en föreläsning om Greenwash, dricka ekologiskt vin och äta goda, ekologiska mögelostar från den fantastiska ostdisken på Ekostore.

Jag känner mig som en bluff.

Tänk om de visste att jag inte källsorterar hemma. Eller att jag inte klimatkompenserar när jag flyger. Eller att jag snålar och inte väljer de ekologiska varorna när jag handlar. Eller att jag mest är sugen på ost och vin..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar