torsdag 25 november 2010

Utvald men inget byte


Idag blev jag vald. Men ändå inte.

Tjänsten som jag intervjuades för i början av månaden skulle ha blivit min, jag var klar favorit bland de sex intervjuade. Men organisationens budgetarbete visade sig utmynna i besparingskrav och verksamheten i fråga får klara sig utan min fantastiska ledarförmåga.

Blev faktiskt lite lättad över att jag slapp ta ställning till ett eventuellt jobbyte, även om det kan ses som en lyxkommentar för alla som står mellan jobb, vilket är alldeles för många i dagens Sverige. För även om jag känner mig beredd på att axla en ledarroll igen efter några års avbrott, och då en betydligt högre lön skulle sitta fint så är jag inte riktigt beredd att släppa mitt jobb och mina härliga kollegor riktigt än. Speciellt inte nu, när det börjar hända en massa kul och jag får mer och mer ansvar och roliga arbetsuppgifter. Och så är min tillvaro inte riktigt så trygg att jag vågar kasta mig ut på öppet vatten precis nu. Krävs en rätt stabil grund för att kunna vara en bra chef är min åsikt, och där är jag inte riktigt än även om jag närmar mig.

Men det känns bra att ha alternativ. Veta att man är attraktiv för andra arbetsgivare. Som när man är i en relation och någon annan flörtar med en; en härlig bekräftelse på att det finns andra som vill ha en, även om man är väldigt glad och nöjd med det man har.

Så jag fortsätter med mitt ett tag till. Idag bjöds det på heldag på Nordens Ark; närkontakt med tigrar, snöleoparder och vitryggiga hackspettar. Och supergod lunch och en massa skratt och flams med kollegorna. Jag har ett ruggigt bra jobb ;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar