söndag 12 juni 2011

Sommaren..

..har börjat ta grepp över Sverige och idag tog jag sommarens första riktigt sköna havsdopp. Kanske var det extra skönt efter en lång natt på 30-årsfest, men det börjar kännas att temperaturen är på väg åt rätt håll i havet och det gör mig lycklig.

Att ordna allt efter farmor har varit känslomässigt stormande och ganska krångligt. Naiv och lyckligt ovetande hade jag ingen aning om hur svårt det är att betala räkningar för någon som inte finns, eller hur snårigt det är att få till en korrekt bouppteckning. Eller att förstå gravrättsregler. Och hur många medlemskap och abonnemang som ska sägas upp. På kontorstid.. Men man lär sig väl alltid nåt, och det känns skönt att få göra det själv och inte leja bort allt. Förutom flyttstädningen då, det ångrar jag att jag inte lejde bort. Imorgon är det begravning och jag tror att jag är redo. Men vem vet, begravningar är begravningar.

Men det händer roliga grejer också, livet är ju så där upp och ner hela tiden. Syrran har tagit examen och jag är stolt, stolt storasyster till en nyexad sjukgymnast. Som har fått jobb direkt och ska möta arbetslivet imorgon. Själv är hon nervös, men jag är helt övertygad om att det går galant. Själv har jag för första gången provat bikini utan att må illa, tyckte till och med att det var kul att stå där i provrummet och för en gångs skull kunna välja vilken jag skulle köpa. Fatta vad mycket snyggare bikinis det finns i storlek 40 kontra tantskiten de säljer i större storlekar.. Och så har jag fått en overkligt stor löneförhöjning, känns bra att vara uppskattad. Nu höjdes iof räntan med typ lika mycket, men vad fan, säg den lycka som varar för evigt ändå..

Och så är det sommar. Bara en sån grej.

1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag kontaktar dig för att jag finner din blogg mycket intressant och kul. Jag skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med dig angående ett eventuellt samarbete! Hör gärna av dig via email så kan vi prata vidare.

    Med vänliga hälsningar,
    Heli
    heli.halva@goviral.com

    SvaraRadera