torsdag 2 december 2010

Mutad

Igår tog jag emot en muta och lät en leverantör bjuda på julbord och inträde till "Jul på Liseberg". Väldigt omoraliskt men väldigt härligt..

Med knäckmage fick vi (ja, jag drog med svägerskan på olagligheterna oxå) en skön promenad till Liseberg och en mysig stund där.

Och så gjorde jag det. Köpte Lovikavantar.

Promenaden till jobbet imorse var som en dröm i jämförelse med tidigare fingervantepromenader. Jag är fullständigt förälskad i mina nya vantar, så mycket att jag funderat på att sova med dem.

En skolkompis sa att man var knäpp om man gjorde nåt sånt. Och knäpp vill jag ju inte vara. Men han ställer å andra sidan nyköpta skor i vardagsrummet för att kunna titta på dem hela kvällen, så vem fan är han att uttala sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar