tisdag 14 december 2010

Flyt

Bråk är inte min grej, tycker mest att det är slöseri med energi att bli arg. Men trots min ovilja till konflikt kan det blixtra till ibland. Idag svartnade det bokstavligen framför ögonen på mig och jag sa ifrån ordentligt. Vuxna människor kan ibland uppträda som små barn i sandlådan när det gäller mitt och ditt och rättvisa i alla lägen. För helvete; ibland är det du som får, ibland är det någon annan. Too bad; livet ÄR orättvist ibland och du kan inte påverka allt. Ibland behöver man svälja och gå vidare..

Efter åskovädret blev det klarblå himmel och det kändes som att allt föll på plats. Spottade ur mig arbetsuppgifter och kom iväg i god tid till bilbesiktningen där Skalis gick igenom provet utan några värre anmärkningar; en lös fjäder kan väl inte vara nån match att pilla dit igen?

Och på systemet hittade jag min nya favorit, som Robert introducerade mig för i helgen; Innis & Gunns Rum Cask. Nu skriver jag uppsats om förändrade medvetandetillstånd hur lätt som helst med en sån innanför västen ;-)

Flyt..

På tal om flyt; hittade en fantastisk resa till NY i juni, som avslutas med tjejmilen i Central Park. Hoppas, hoppas, hoppas att jag kan få ihop det! Shopping, träning, storstad och resa; skulle det kunna bli mer flyt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar