lördag 22 januari 2011

Urladdning

Tiden rusar fram, redan 2011!

31, stolt ägare till en slagborrmaskin och en skruvdragare, har firat jul, nyår och födelsedag i en strid ström. Och hjälpt syrran att renovera och flytta in i sin första egna lägenhet. Bara ett stenkast ifrån mig (om man är en duktig kastare).

Det senaste har det känts som att jag har fått ordning på en del lösa trådar och ångestframkallande ämnen i mitt liv. Allt kan inte förutses, man måste våga satsa när det känns rätt. På alla plan. Vad som händer imorgon får morgondagen utvisa, jag mår inte bättre idag av att oroa mig för det. Men jag FÅR planera; ha en grov plan och målsättningar. Annars dör jag inifrån.

Mina nyårsmålsättningar är att springa en mil utan problem och att se mer på TV. Förra årets var att springa en halvmil utan problem och att se mer på TV. Lyckades med springandet men det gick sämre med TV:n. Försöker igen och hoppas på en bättre måluppfyllelse i år.

Har fastnat ordentligt i psykologin som ämne. Otroligt intressant att grotta ner sig i hur människan fungerar; vad som driver oss, hur vi lär oss och hur vi tänker och tar beslut. Ger mig en möjlighet att bråka med mina tankar och förutfattade meningar och att bättre förstå varför andra handlar som de gör.

Dagens urladdning blir tenta i motivation och kognition. Sen ska jag fira med den finaste mannen i världen; min egna chokladpralin. Söt som socker, gör mig lycklig och är totalt beroendeframkallande..

1 kommentar:

  1. Tack för dom fina orden! Du är så underbar, Jag är otroligt glad för att du finns i mitt liv!


    /Chokladpralinen ;)

    SvaraRadera