måndag 24 januari 2011

Den första dagen..

..på resten av mitt liv. Så tänkte jag när jag vaknade imorse.

Tio kilo ska bort. Det är vad expertisen säger att jag bör fixa bort från min kropp för att bli en normalviktig person. Och jag håller nog med, för även om jag för första gången i mitt liv trivs med min kropp hade det varit skönt att ha lite spelmån med vikten. Att kunna svulla lite över jul eller under semestern utan att resultatet blir katastrofalt. Och så springer jag ju snabbare för varje kilo som släpper och det är ju en rätt skön bieffekt.

Tja, idag skulle det börja alltså.

Började fint till frukost, sen gick det utför i rasande takt. Kex med brieost till förmiddagsfikat (varför i helvete bjöd jag på det i förra veckan?), pastalunch på Teos och sen en kebabwrap till föreläsningen. Hemma igen ostskivor, direkt från slalombacken.

Imorgon är en ny dag. Då ska jag utarbeta en plan för att stå emot frestelser. Och ta med mig matlåda.

Mantra för dagen; beach 2011, beach 2011, beach 2011..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar