måndag 6 december 2010

Skräp

Jag har två strategier mot ledsenhet; städning och träning.

Igår led jag av pms, kände mig övergiven och så var jag väl lite bakis. Efter en askul glöggfest och dansnatt på Hard Rock, så jag borde inte vara ledsen, men det var jag. Så det var dags att sätta in det hårda artilleriet.

Två timmars promenad, eller pulsande i snö, med Johanna Koljonen i öronen gjorde det lite bättre; jävlar vilken kvinna!

Hemma igen rensade jag garderober och köksskåp och samlade ihop fyra kassar skräp. Eftersom jag tydligen har ärvt en snålgen, som innebär att jag sparar på allt (det kan ju vara bra att ha), behöver jag bli ledsen och städa ibland. När jag är på det humöret slänger jag allt onödigt.

Så nu kan jag öppna alla skåp utan att riskera ras och bulor i huvudet.

Och så försökte jag laga min fläkt, men där gick jag bet. Eller, jag hade inte ett tillräckligt litet torksbits till skruvmejseln för att kunna få loss kåpan.

Blev jag gladare då? Jo, lite. Köpte inga cigg iallafall, så nu är det fem veckor utan rök. Jag är fan helt grym!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar