torsdag 10 december 2009

Hunger

Har lagt om min kost rätt rejält (nej, jag bantar inte. Bara ibland..) och med tiden har mina hungerkänslor i stort sett försvunnit. Är sällan hungrig och brukar inte märka att jag glömt av att äta förrän yrselkänslan infinner sig. Brukar märkas om jag skall lyfta något eller om jag reser mig snabbt. Detta sätt att planera mina måltider funkar bra på helgerna, jag äter när jag börjar känna mig lite yr helt enkelt.

För att funka normalt i vardagen och för att klara av att träna så mycket som jag vill, behöver jag dock äta betydligt oftare än mina yrselkänslor kan styra. Så då får jag ställa matklockan och äta på bestämda tider, oavsett om jag är hungrig eller inte. Maten skall ner, det är bara att pilla i sig..

Men inga regler som inte har undantag: idag stämmer inget av det ovanstående, jag är sjukt hungrig och räknar minuter fram till lunchen. Vill ha mat NU!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar