söndag 13 december 2009

Skrattar bäst som skrattar sist?

Var kaxig på träningen häromdagen och sa att det var länge sen jag kände av någon träningsvärk. Kan vara lite trött i musklerna dagen efter ett träningspass, men riktig träningsvärk har jag inte känt på ett tag. Kaxigheten fortsatte på festen igår, jag satt länge och pratade med en kille som är personlig tränare och han gav mig en massa tips på hur jag kan gå vidare med träningen, när den inte längre ger önskat resultat.

Men så plötsligt har jag träningsvärk. Sådär kraftig träningsvärk så att det var svårt att komma ur sängen i morse. Fick stödja mig med ena armen och liksom välta mig ur sängen. Lyfta armen ovanför huvudet är inte att tänka på, ännu mindre att sätta mig på en stol som jag vill komma upp ur senare.

Dagens lärdom: var inte kaxig förrän du har vunnit. Om ens då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar