onsdag 9 december 2009

Shoppat. Och blivit vald.

Eftersom jag ändå skulle shoppa lite å jobbets räkning tog jag mig ner till stan tidigare idag. Väl där passade jag förstås på att göra några snabba, men högst privata, ärenden.

Efter att ha spenderat tre år i min plånbok blev de äntligen använda. Ett par presentcheckar på en blomsteraffär, som jag fick i samband med att jag tackade nej till ett blomsterbud och hämtade mina blommor själv. De förvandlades nu till en härlig låda, som jag tänkte ha lite pryttlar i. Pryttlar som annars hamnar på mitt matsalsbord, i en stor hög.

Och så hittade jag en palestinasjal till en kompis, som fyller år i veckan och som skall ha lite fest på lördag. Han önskar sig en sjal och jag hoppas att han gillar den som mitt val föll på. Mossgrön kändes rätt på något sätt, inte FÖR annorlunda men ändå inte helt vanlig?

Ikväll har jag varit på bostadsrättsföreningens årsstämma. Lärde känna några grannar, fick en lussebulle (årets första) och lyckades hamna i föreningens valberedning. Både på grund av min oförmåga att vara helt tyst på ett möte och av ett visst intresse för styrelsearbete. Ett engagemang i en valberedning känns som en mjukstart på något som jag kanske utvecklar med tiden. Vem vet, arvoderad styrelseledamot är kanske inte helt illa som "extraknäck"? Och så ger det ju en bra chans att påverka min närmiljö.. Äh, vem försöker jag lura? Känner mig rätt ångerfull nu för att vara helt ärlig.

Dagens lärdom: undvik att göra ogenomtänkta saker i stundens hetta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar