onsdag 28 april 2010

Ottos dag

Under det senaste året har flera nya människor tagit plats i mitt liv, några har gjort korta gästspel men de som "fastnat" har utökat min bekantskapskrets på ett härligt sätt. Gamla vänner är fantastiska och historien jag har med dem gör banden starka och det är en enorm trygghet och glädje att ha dem i mitt liv. Med nya vänner krävs det lite mer för att få vänskapen att funka och det är utmanande. Med dem får jag chans att värdera och omvärdera vem jag själv är, jag riskerar inte att fastna i gamla hjulspår lika lätt utan får ständigt utmana mig själv vilket ger nya infallsvinklar och sätt att se på livet. Och alla gamla vänner har varit nya vänner en gång, så om det känns rätt (och med lite arbete) blir nya vänner gamla vänner med tiden.

I höstas träffade jag Otto. En fantastisk man, som på ett underbart sätt fick mig att lita på mig själv och mitt värde som människa igen, efter en lång tid av tvivel. Han är en människa som har tänkt efter en del i livet och som valt att vända motgång till framgång, något som gjort honom stark och trygg som person och som vän. Idag är det hans dag, 32 år fyller han idag. Jag önskar honom en fantastisk dag och att kärleken dyker upp i hans liv i år. För på det planet blev det inte jag, tyvärr, för även om jag gillar sävliga oxmän så kan man inte styra över sina känslor till fullo..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar