torsdag 29 april 2010

Nervositet

Blir galet nervös EFTER att jag gjort saker som jag tycker är läskiga.

Idag har jag varit på anställningsintervju för en riktigt utmanande tjänst som administrativ chef.

Eftersom jag är som klippt och skuren för tjänsten har jag, sen jag blev kallad på intervju, varit stencool och tänkt att; vill de inte ha MIG är de idioter. Med den inställningen är det svårt att vara nervös.

Så jag gick dit, var grym och gick ut.

NU är jag nervös; har handsvett, orosmoln i bröstet och tänker: vad sjutton svamlade jag om?

Men det är nyttigt. Nyttigt att inse hur de jag intervjuar känner sig och vad som rör sig i deras inre när jag ställer kniviga frågor.

Så nu återstår det att se. Om de vill ha mig eller inte. Min ståndpunkt är fortfarande att om de väljer bort mig är de idioter. Jag är grym!

Strax ska jag träffa en kompis för terapishopping och fika, precis vad jag behöver efter dagens urladdning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar