söndag 2 maj 2010

Helg

Cortégefredag, möhippelördag och promenadsöndag; ungefär så kan jag summera min helg, som varit riktigt härlig!

Cortégen var regnig, men det var kul att se den då det var några år sen sist, och jag måste ju visa Susanna Göteborgs vårtraditioner. Nästa valborg har hon lovat att visa mig Helsingfors vårtradition, som tydligen är lite blötare (i champagne räknat) och lite livligare (svenskar är tydligen snälla och tysta med finska mått mätt..).

Möhippan blev lyckad och vi sysslade med silversmide, lärde oss powerstrip (som finns på film och säkert kommer att visas på bröllopet..), åt god middag och dansade halva natten på Hard Rock. Fick med mig både Susso och bruden hem i natt och förutom att jag lever ett liv utan frukostmat tror jag att de gillade hotell Hisingen.

Vaknade upp till en riktigt härlig vårdag och det blev långpromenad från Hisingen till Linné med syrran och två av hennes fina vänner; en promenad som utmynnade i supergod (och extremt mättande) brunch på Bitters uteservering med efterföljande promenad upp till Skansen Kronan för lite sol på en kanon. Lite mer sol på konstmuséets trappa med Rickard och Andreas och sen hem till tvättstugan, via videobutiken. Nu har jag precis sett "Terminator Salvation" liggandes på spikmattan och känner mig rätt färdig med denna veckan.

Och redo för nästa, som kommer att få börja med ett tandläkarbesök. Har en gräslig tandvärk som beror på två krånglande visdomständer och har nog inget annat val än att lägga en del av majlönen på tandfixande :-(.

Det var min helgsummering. Men Maggan; du får gärna ringa i veckan ändå ;-).

2 kommentarer:

  1. Kul det där med silversmide! På en möhippa jag var på sysslade vi med det också.
    http://junitjejen.se/vilken-mohippa/

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det kul? Tyvärr fick bara bruden ett halssmycke smitt till sig, vi andra fick göra pärlhalsband.. Men hon var glad och nöjd och det är ju huvudsaken på en möhippa :-)

    SvaraRadera