torsdag 27 maj 2010

Omstylad

Jag har sminkat mig på samma sätt sen i gymnasiet, då jag såg Jean-Pierre Barda sminka tjejer i programmet "Silikon" och tog efter. Eftersom studenten ligger 12 år tillbaka i tiden var det dags för en liten uppdatering av mina sminkskills. Och så behövde jag en sminkväskeboosting, lite nya produkter till festerna i sommar.

Var fantastiskt att bli sminkad av ett proffs, jag har aldrig känt mig så snygg som när jag cyklade hem efter kursen. Mineralsmink är verkligen "the shit", jag har hört om det men tänkt att: - SÅ fantastiskt kan det väl ändå inte vara? Men; jo, det är det.

Lite översminkad för tillställningen fick jag besök av Sara & Fredrik och vi grillade gott och tjötade länge. Var alldeles för länge sen vi sågs, blir det en lika lång intervall som från sist vi sågs kommer de att vara föräldrar nästa gång! Blir härligt att träffa en liten mini-Fredrik/Sara ;-).

Med nylackade Zoya-naglar ska jag försöka sova utan att skada dem. Imorgon ska jag vara värdinna för en stor avtackningsfest med massor av prominenta gäster. Då gäller det att vara välstylad, utvilad och på gott humör. Humöret är check efter grillningen med härligt sällskap och stylingen känns enkel med mineraler. Utvilad kan jag kanske fixa, om jag flexar lite imorgon. Flextid (och mineralpuder) kan vara Guds största gåva till mänskligheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar