torsdag 27 maj 2010

Det gick inte

Jag hatar att säga de orden men det gick verkligen inget vidare att träna igår. Livet utan kolhydrater går hur bra som helst förutom när det gäller hård träning. Cykla, gå och springa i lagom takt funkar, men så fort det blir tuffare tar det stopp. 40 minuter step gick fint, sen blev musklerna slappa som spaghetti och hur mycket jag än ville ta i så gick det inte. Yrsel och stepbrädor är en ganska dålig kombination, så de sista 20 minuterna fick gå på lågvarv. Vilket var grymt irriterande, det är den sista stunden jag verkligen vill ge järnet!

Så det är väl bara att gilla läget; antingen följer jag min lågkolhydratdiet och går ner snabbt i vikt men kan inte träna som jag vill. Eller så fyller jag på depåerna med lite havreknäcke före träningen och går ner i vikt lite långsammare.

Egentligen ett lätt val; träningen är viktigare än en snabb viktnedgång. Kroppen är snyggare större och tonad än mindre och slapp. Så får det bli, jag köper knäckebröd direkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar