torsdag 13 maj 2010

Fixardag



Oj, vad härligt att vara ledig idag! Bara en sån enkel sak som att sova till tio; det var alldeles för länge sen och väldigt skönt efter gårdagkvällens Tapas- och vinkväll.

Efter en tur till ett gäng hemmafixarstormarknader; Hornbach, Biltema, Blomsterlandet och Ikea kunde jag sätta igång med mina projekt.

Balkongen var först ut och med hjälp av en grym trallrengöring från Biltema är den gröna och svarta mossbeläggningen, som tidigare prydde golvet, endast ett tråkigt minne. Många hårda tag med rotborsten krävdes förstås men utan kemet hade jag nog aldrig orkat skura bort allt. Efter att ha planterat örter i örtkrukan jag fick i julklapp och tänt lyktan jag fyndade på Smögenbryggan i påskas satt jag länge och njöt av min upphottade balkong.

Har borrat upp lite hyllor och rensat litegrann i mina lådor också men sen sa det stopp. Resten av borrandet och fixandet får vänta tills imorgon. Istället tänker jag slappa till filmen "A beautiful mind" som jag vann i en tävling nyligen. Såklart ska jag se den liggandes på spikmattan; har blivit totalt beroende av att känna plastspikar mot kroppen. Vilket är lite hemligt eftersom jag, innan jag provade själv, gjorde lite narr av människor i min närhet som höll på med sånt "häxjox".

Imorgon är jag oxå ledig. Och på lördag och söndag. Herregud, vilken lyx!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar