onsdag 19 maj 2010

Viktiga frågor


Varje morgon när jag tar ut cykeln ser jag ett bananskal på metallmojängen utanför mitt hus (vad det nu är; en elcentral?). På eftermiddagen är bananskalet borta. Morgonen efter ligger det ett nytt på samma plats.

Det föder några frågor, i en vetgirig själ som min:
  • vem är det som äter banan varje morgon? Någon som är på väg till jobbet på äldreboendena i närheten? Någon som ger sitt barn en banan på väg till dagis (jo jag VET; det heter förskola. Men jag vägrar..)?

  • Har denna person, vem det än är, inte upptäckt att det finns en papperskorg två meter längre bort?

  • Vem tar bort bananskalet varje dag?

  • Är den personen irriterad över att det ligger ett bananskal där jämt? Kommer det snart att sitta en arg lapp på skåpet, som indikerar att personen i fråga tröttnat på bananskal?

  • Är det någon mer som tycker att sådant här är intressant att fundera över?

Jag kommer att följa bananmysteriet med spänning framöver..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar