lördag 22 maj 2010

Bryt ihop och kom igen?

Denna veckan har varit rolig men också stentuff. Har varit riktigt nedstämd och ledsen mellan varven. Även om det går längre tid mellan dipparna så är de fortfarande tuffa när de kommer. Som tur var har jag fantastiska människor runt mig; som ser mig, som bryr sig och som orkar lyssna även om det säkert blir rätt tjötigt att höra mig tugga på om det som jag tycker är jobbigt i mitt liv, om och om igen.

Igår var jag riktigt under isen när jag gick från jobbet och var nära att ringa och ställa in grillkvällen, jag ville bara åka hem och gråta. Men efter lite Sussocoachning över telefon bestämde jag mig för att torka tårarna och åka dit. Och det var helt rätt beslut; grillat, hemgjord daimglass, cola och en massa härligt prat med min kloka vän Otto på hans fina altan var precis vad jag behövde.

Nu nästa terapiform; träning. Och sen den allra bästa terapiform som finns; nästan alla favoritbrudar på samma altan en hel kväll. Grillat och bärs som krydda på det, kan man ha det bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar