måndag 24 maj 2010

Tjörnhelg

Jag har drömt om det. Längtat efter det. Varit på väg att lämna landet för att uppleva det. Min kropp mår aldrig riktigt bra utan det. Finns det inte i mitt liv så lever jag i en ständig känsla av saknad.

Sol. Och bad förstås. Utan det är jag halv.

En helt fantastisk helg att lämna stan och åka ut till Tjörn. Sträcka ut sig som en katt på en varm granitklippa. När svetten börjar bryta ut glida ner i ett salt och svalkande hav. Simma runt lite och titta ut över Hakefjorden och Åstol. Balsam för själen. Medicin för hjärtat.

Öl i solen efter badet. Grillad kyckling och baconinlindade godsaker. Rosévin och krocketturnering. Sköna samtal med fina tjejer. Brödfrukost. Promenad till hamnen för årets första mjukglass i solen. Med Noisettetopping. Hem till stan igen för vila och läsning på balkongen i kvällssolen.

Med en något mörkare hudton och ett mycket lättare hjärta börjar jag en ny vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar