måndag 3 maj 2010

Bedövad

Efter en halv dag i kö hos akuttandvården, med tandslipning och spolning som följd, har jag landat på jobbet med en proteinshake i handen. Skönt med lite näring i kroppen, har inte kunnat äta sen igår men med tre sköna bedövningssprutors verkan gick det fint att dricka nu. Tydligen hade jag dragit på mig en kraftig infektion och ska äta penicillin för det ett tag framöver.

Hoppas att tänderna blir bra efter detta så att jag slipper operation. Som inte är särskilt billig har jag förstått. Och jag sparar ju till badkar på tassar och utlandsresor, så tandläkarräkningar är inte välkomna..

Träningsnarkomanstatus: Det första jag frågar tandläkaren efter att hon tagit ut sugen ur munnen: - Kan jag träna som vanligt ikväll? Jo, det gick bra. Phu ;-)

2 kommentarer:

  1. Så går det när man dricker rom och cola istället för vin...

    SvaraRadera
  2. Haha, jo. Men det är fan så mycket godare ;-)

    SvaraRadera