fredag 21 maj 2010

Öl

I lördags förvånade jag mig själv genom att beställa öl på krogen. Och det var gott! Jag som inte gillat det tidigare, tur att man kan ändra sig i livet..!

Detta öppnade en helt ny värld för mig och i veckan har jag fortsatt att dricka just öl. Nu låter det som om jag dricker alkohol varje dag och ja, lite så är det faktiskt just nu. Har varit på jobbmingel två dagar i rad och valet mellan vin och öl har lätt blivit öl i värmeböljan. Igår kväll satt vi utomhus riktigt länge och drack mexikansk, ljus öl med limeskivor i. Antar att öldrickandet får börja så; med lättdruckna, ljusa öl? Mörk Ale får nog vänta ett tag?

Imorgon ska jag åka en bit uppför kusten på grillfest och tänker köpa med mig ett gäng goda öl att avnjuta iskalla på en (förhoppningsvis) solig altan. Eftersom jag ännu inte vet vad jag gillar för ölsorter tänkte jag köpa några olika sorter och ha en liten ölprovarkväll. Blir spännande att se vilka som blir mina favoriter!

Ikväll blir det också grillning, men då helt alkoholfritt för min del. För även om det säkert kommer att kännas lockande med en öl till köttet, är det mer värt att komma hem enkelt och vila lite efter en hektisk vecka..

4 kommentarer:

  1. Om du vill ha lite lättare öltyper så passar nog Miller, Budweiser, Corona, Red Strips, Coors och Sol.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen! Igår drack jag just Sol och den var väldigt god, rann lätt ner i en sommatorr strupe :-)

    SvaraRadera
  3. och jag menar såklart Red Stripe och inte Red Strips ;-) Ha det fint!

    SvaraRadera
  4. och jag menar förstås sommartorr strupe ;-)

    SvaraRadera