måndag 31 maj 2010

Nya relationer

Imorgon får jag en ny chef. Eftersom jag jobbar extremt nära chefen är det en stor grej i mitt liv.

Det ska bli superspännande. Jag gillar att lära känna nya människor och eftersom jag känt ett tag att jag behöver en nytändning på jobbet kan detta bli precis vad jag behöver.

Samtidigt är det superskrämmande. Jag har en väldigt bra relation till min nuvarande chef. Och sådant tar ju ett tag att jobba upp; man måste hitta en ton som funkar för båda, en samarbetsform som båda känner sig trygga med och framför allt lära känna varandra för att skapa en tillit till varandra. Min nuvarande chef litar starkt på mig; hon vet att jag alltid levererar på utsatt tid och alltid gör mitt allra bästa. Med den tilliten i ryggen har jag en frihet som jag värdesätter högt. Behöver jag göra ett ärende gör jag det, behöver jag en semesterdag tar jag en och vill jag träna klockan 16 en måndag så gör jag det.

Men den där tilliten har jag ju inte fått automatiskt. Med nya chefen får jag än en gång bevisa vad jag går för. Och hoppas att hon tycker att jag duger, så att jag slipper bli omplacerad till någon påhittad befattning i en mörk skrubb.

Om inte min kompetens, mitt mjuka sätt och min tjänstvillighet skulle räcka, har jag köpt en blomma att blidka henne med. Eller för att hälsa henne välkommen ;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar