onsdag 26 september 2012

Bingo

Här sitter jag på jobbet och spelar Bingo. Eller testduttar med bingopennor som precis kom i ett paket. Nästa vecka är det dags för årets avdelningsdagar och jag planerar upplägget.
 
Vi ska tillbringa dagarna på ett spa i Varberg och arbetet kommer att kretsa runt organisationens nya vision. Som vanligt i styrdokument är skriften full av fina formuleringar om hur vi ska arbeta mot en mer effektiv och konkurrenskraftig organisation år 2020. För att vi ska vänja oss vid visionens alla ord blir det på bussen ner till Varberg "Visionsbingo", eller "Floskelbingo" som jag inofficiellt kallar spelet. Den som först får en bingorad vinner ett "förfestkit", som kan delas med kollegor eller mumsas i ensamhet på hotellrummet före middagen på kvällen.
 
Får se om det är någon mer än jag som tycker att detta är roligt. Hur som helst har jag kul på vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar