torsdag 27 september 2012

Kladdkaka med daimgrädde


Var min tur att baka till jobbets torsdagsfika så igår slängde jag ihop det enda bakverk jag kan baka utan att kolla recept - kladdkaka. Och den blev kladdig.
 
Men kladdkaka liksom - det är kanske det tråkigaste man kan bjuda på? Så jag slängde ihop en daimgrädde - vispad grädde med krossad daim och kakao. Lite roligare åtminstone.
 
Efter kakan ska jag cykla iväg till bokmässan. Ikväll är jag bjuden på mingel i en monter, så jag tänkte passa på att kika lite på mässan innan minglet drar igång.
 
Enligt uppgift är det snittar och vin på menyn, vilket blandat med kladdkaka och daimgrädde blir en finfin kombination för kroppen. Får kompensera med att dra upp massor av hummertinor i helgen. Och ta en lång joggingtur i höstrusket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar