tisdag 4 september 2012

Snoozing


En av mina livspassioner är att snooza. Minst en halvtimme varje morgon skjuter jag fram uppvaknandet. Fantastisk känsla att kunna somna om fyra, fem gånger och slussas tillbaka in i drömmens värld. Ibland ligger jag och drar mig i en timme, även om det leder till sena eftermiddagar på jobbet.
 
Men nu är det slut på allt sånt. Det ska byggas lägenheter framför mitt hus och just nu läggs grunden till det som ska bli fyra punkthus med parkeringsgarage under. Schaktning och pålande är det som har gällt sedan byggjobbarna kom tillbaka från sin semester. När pålarna går i marken skakar sängen i paritet med en mindre jordbävning. Går att jämföra med en massagestol minus det sköna.
 
Så numera behöver jag inte ens sätta alarmet, 6.45 skakar sängen och det är dags att gå upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar