måndag 24 september 2012

Madrassdröm

Det tog flera år av funderande men nu har jag slagit till. På en 180 cm bred bäddmadrass, så att jag slipper en skarv i sängen. För jag envisas med att sova i den jäkla skarven, oavsett om jag sover ensam eller inte. En sjukt dålig vana, som åtskilliga gånger har gett mig en ordentligt öm axel.
 
Den nya madrassen är 15 cm tjock och är placerad ovanpå de gamla madrasserna, så sängen har blivit högre. Och väldigt mycket mjukare. Madrassen är gjord av något som kallas memory foam och är helt klart värd varenda surt förvärvade krona den kostade.  
 
Har sovit som en prinsessa hela helgen och kan inte förstå varför jag inte har gjort detta tidigare. Det enda negativa är att jag sov halva dagen igår och att jag har drömt rätt hårt och inte bara mysiga drömmar. I natt var det gängkrig och människor blev skjutna till höger och vänster, medan jag gömde mig i ett källarförråd för att slippa bli mördad. Typ Snabba Cash, det är nog den senaste filmen som spökar.
 
Längtar redan efter att sova igen. Men det är många timmars jobb och träning kvar innan jag får drömma mig bort på den nya madrassen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar