torsdag 20 september 2012

E-böcker


Jag köper ganska mycket böcker, uppskattar att jag lägger ungefär 2000 kr per år på läsning. Säkert mer, men i snitt hamnar det nog där någonstans.
 
Rätt ofta tänker jag att det hade varit smartare att låna böckerna på biblioteket. Dels för att jag bor bredvid ett bibliotek och dels för att 2000 kr ändå är vad det kostar för mig att träna ett år, en månads matinköp, en 200 mils bilresa, en halv charter, 10 nagellack, ja ni fattar grejen.
 
Men att gå till biblioteket. Komma ihåg att lämna tillbaka böckerna i rätt tid. Stå i kö. Som jag skrivit tidigare - jag är lat. Orkar ju inte ens storhandla själv.
 
Men häromdagen upptäckte jag att det gick att låna böcker direkt från surfplattan och nu har jag läst min första e-bok. Kändes hur bra som helst, det går till och med att ligga på sidan och läsa texten i rätt läge, när jag kom på hur man gjorde sådana inställningar på plattan.
 
Förmodligen kommer jag att köpa en bok då och då trots denna upptäckt, badkaret och stranden är två platser där jag har svårt att se mig själv med plattan.
 
Men nu ska jag låna en ny e-bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar