onsdag 21 november 2012

Andra dagen

Andra dagen på nya jobbet och jag är duktigt vilse. Har lyckats få passerkortet att fungera och hittat ett thaimatställe i närheten med sjukt god Pad thai. Inte så illa egentligen. Och så har jag fönster i mitt kontor, största lyxen av dem alla. Eller, det finns en massagefåtölj här så det är strid på kniven om den utmärkelsen..

Har haft som vana att ramla in på jobbet runt niosnåret, men det vågar jag inte på det nya såhär i början. Så jag är här före åtta, med svarta ringar under ögonen. I natt kom jag hem först runt ettsnåret, så ringarna är värre idag. Var hemma hos min svägerska och när vi väl hade börjat prata om döden så var det svårt att sluta. Men det är viktigare att prata ut om skiten än att sova en natt tänker jag. Och det lär ju ordna sig ikväll, somnar jag efter nio ska jag ge mig själv en vakenhetsmedalj.

Nu ska jag fortsätta fejka pigghet i några timmar, sen ett BodyAttackpass så att även kroppen blir trött.

1 kommentar:

  1. Lycka till på ditt nya jobb!! Heja dig! I ärlighetens namn så imponerar du mig!
    Så smaskigt det är med Pad Thai!

    SvaraRadera