torsdag 22 november 2012

Sömnmedalj


Halv åtta. Somnade jag igår. Mitt i dokumentären "Religulous", som jag hittade på Netflix. Väldigt tänkvärt om religiös övertygelse. Har en förståelse för gudstro, eller tro på ett högre väsen, men tro på sagoböcker skrivna för 2000 år sen? Nej, då kan jag lika gärna ha vilken roman som helst som evangelium.
 
Idag jobbar jag på gamla jobbet, kör dubbelt i några veckor eftersom jag ska på semester den riktiga första veckan på det nya. Så jag fick en timmes sovmorgon imorse. Har alltså sovit i över 11 timmar, så idag är jag pigg.
 
Har dessutom sovit gott för första gången på ett tag. Bygget utanför mitt hus har envisats med att ha en byggstrålkastare riktad direkt mot mitt fönster. Igår fick jag nog och mejlade dem om det. De svarade efter två timmar och när jag kom hem på kvällen var lampan riktad mot marken istället. Så i natt sov jag i ett mörkt sovrum igen, skönt!

1 kommentar:

  1. Så skönt att du fick sova i ett mörkt rum igen! Det underlättar. Kram!

    SvaraRadera