tisdag 27 november 2012

Koll

Jobbar hårt på att försöka få koll. På Högskoleförordningen, på LAS, på MBL och på allt annat som jag behöver kunna som ett rinnande vatten för att bli riktigt bra på mitt jobb. Men det ordnar sig, jag brukar lära mig snabbt. Och man har rätt till en smekmånadsperiod tänker jag. Tills dess kör jag efter parollen "fake it til´you make it". Och "ring en vän". Har flera vänner (och en mamma) som arbetar med liknande frågor inom organisationen, så jag behöver inte erkänna för chefen när jag inte kan.
 
På hemmafronten försöker jag få koll på packningen inför nästa veckas träningsresa till Fuerteventura. Igår rensade jag garderoben och har lovat mig själv att aldrig mer säga "jag har ingenting att ta på mig". För det är förbannad lögn. Har till och med kläder med prislappen kvar.
 
Det enda jag behöver komplettera med är en ny ögonskugga och några förpackningar Voltaren, annars är jag redo för en vecka i solen, där det blir träningslinne eller bikini på för det mesta. En och annan festkväll kanske, så någon klänning får åka med också. Och så har jag laddat ner nya böcker till plattan. Och tagit med en pappersbok till stranden. Ska träffa min reskompis ikväll och jämföra packningslistor.
 
KOLL..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar