måndag 5 november 2012

Glädje och sorg

Blandade känslor, som så ofta i livet. Just nu finns hela mitt hjärta hos en av mina närmaste vänner, vars mamma är döende. Cancer är för jävligt, hur sjukdomen kan eskalera så snabbt och ta människor ifrån oss alldeles för tidigt känns helt overkligt.
 
Samtidigt väntar jag med spänning på att en annan av mina närmaste vänner ska klämma ut en länge efterlängtad avkomma, efter år av sorger och besvikelser på det området. Nu håller jag alla tummar för att den sista veckan går bra och förlossningen likaså.
 
Själv har jag bestämt mig för att byta jobb. Eller, jag har sökt och fått beviljat ett halvårs tjänstledighet till en början, sen får vi se hur det blir. Personalhandläggare blir min nya titel, äntligen ska jag få jobba med dessa frågor fullt ut. Så de närmaste veckorna ska jag avveckla mig själv på min nuvarande arbetsplats. Min chef tycker att det är jobbigt, men ingen är oersättlig så det kommer att bli bra det här.
 
Imorgon åker jag till Stockholm, för två dagars mangling i arbetsrätt. Ska passa på att träffa några vänner när jag ändå är där. Och så har jag bokat ett hotell som har samarbete med ett gym, så att jag kan bibehålla min fantastiska träningsform. Till er som såg mig sluka två Ben & Jerry-paket, dricka drinkar och äta skräpmat i helgen - det finns många olika former :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar