onsdag 31 oktober 2012

Larvfritt

Igår var jag på fest. I Kålltorp. Skulle bara vara där en stund men det var mysigt och serverades gott vin. Så jag cyklade hem i två minusgrader runt midnatt. En mil. Inte helt genomtänkt, men jag var glasklar när jag kom hem. Passade på att  städa ur resten av torrvaruskåpet, så mitt hem är numera larvfritt. Känns skönt på nåt sätt, från nu och framåt kan det bara bli bättre.
 
Nu är jag inne i sluttänkarstadiet runt om jag ska våga byta jobb eller inte. Det lutar åt att jag gör det. Kommer i så fall att ha samma arbetsgivare men byta plats och jobba mer med det jag tycker är kul. Har dock hört ett rykte om att arbetsmiljön är lite sådär på det stället och det är det som skrämmer mig. Imorgon ska jag ha bestämt mig hur som helst.
 
Ikväll ska jag dricka öl och fråga några kloka vänner hur de skulle ha tänkt. Om larver och nya jobb.

2 kommentarer:

  1. Har du bestämt dig ännu? Blir det nytt jobb?
    Tack för underhållande läsning här på din blogg. Du borde bli författare inom genren chic lit. Jag hade köpt boken!

    SvaraRadera
  2. Tack för komplimangen! Har en halv bok i bakhuvudet, så när som helst nu ;-)

    SvaraRadera