tisdag 16 oktober 2012

Intervju

Sökte några jobb och blev kallad på intervju. Idag är det dags för den första och jag är sjukt nervös.
 
Spelar ingen roll att jag jobbar med rekrytering och ofta intervjuar andra, blir ändå sjukt nervös när jag själv ska manglas. Känns som deg i huvudet och ur munnen kommer det ut de konstigaste saker.
 
Känns som när jag skulle ta körkort och var så nervös att benen skakade. Körde inte så bra med självflyttande ben, så det krävdes tre uppkörningar innan jag hade kortet i handen. Får se hur många intervjuer det krävs innan jag har ett nytt jobb.
 
Å andra sidan trivs jag där jag är, så det är inte så illa hur det än blir. Kan dock inte låta bli att söka vissa tjänster. Och så ska mitt jobb omorganiseras, så vad jag gör efter den 1 januari vet ingen idag. Sorterar post kanske.

2 kommentarer:

  1. Tänk på att det är vi som är normen!

    SvaraRadera
  2. Haha, det kan vara det bästa jag sagt hittills. Tror att jag ska ge ut en citatbok ;-)

    SvaraRadera