måndag 8 oktober 2012

Full rulle


Den senaste veckan har det verkligen varit fullt upp i mitt liv. Hummerfiske på Malmön, jobbresa till Varberg, hummerskiva på Käringön, fika med kompisar jag inte sett på länge, massor av jobb och en enträgen förkylning som inte vill släppa. Men jag har inte varit sjukare än att nässpray och Voltaren har fixat så att jag har kunnat vara med på allt. Och en spaeftermiddag på Varbergs stadshotell gjorde susen. Plus att jag som konferensbokare fick en svit att spendera natten i. Riktig vardagslyx med choklad på kudden och skvallertidningar i tidningsstället.
 
Sen jag slutade röka blir förkylningarna betydligt enklare att hantera, de sätter sig inte lika långt ner i luftrören och går över snabbare. En bra biverkning :-). Det största problemet när jag är förkyld är att mina visdomständer börjar krångla. Varje gång, det slår aldrig fel. Och det är speciellt jobbigt att äta ute med ömma tänder. Svårare att välja att leva på proteinshakes då, som jag annars alltid gör när tänderna krånglar. Borde ta tag i saken och låta tandläkaren operera ut alla visdomständer, men då det finns en risk att jag blir förlamad i läppen om jag gör det så vacklar jag. Vill inte bli ett dreglande kolli, som jag ser framför mig i mardrömmarna.
 
Träningen har kommit lite vid sidan om de senaste veckorna, dels på grund av "sjukdom" men mest på grund av tidsbrist. Idag ska jag komma igång igen är det tänkt. Bara två månader kvar till träningslägret på Fuerteventura, så det är dags att trappa upp träningen nu. Ikväll blir det ett pass Indoor walking med pulsband och ett pass coreträning efter det. Ska nog passa på att ta ett långt bastubad för luftvägarna efteråt också.
 
Får ladda med några Voltaren för foten först bara. Börjar bli beroende av dessa små kapslar. Har bytt cigg mot värktabletter - summan av lasterna är konstant..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar