tisdag 30 oktober 2012

Total dekadens

Jag lever i fullständig misär.

I morse försökte jag hitta något att äta till frukost, i ett kylskåp med gapande tomma hyllor. Eller, det låg några öl på översta hyllan, men där går gränsen. Och fikonmarmelad fanns förstås, men bara fikonmarmelad till frukost? Nej.

Öppnade torrvaruskåpet och hittade ett paket mannagryn. Mannagrynsgröt är ju gott tänkte jag och skulle måtta upp gryn. Nä, då kröp det runt en liten brun mjöllarv i grötförpackningen. Bara att slänga allt i skåpen som innehöll stärkelse. Det tog en stund.

Var fortfarande hungrig, men hittade inget annat än mjölk och proteinpulver. Bättre än inget tänkte jag och hällde glatt upp mjölk i shakern.

Klumpig mjölk. Det blev ingen frukost.

Nu har jag druckit vatten och ätit Läkerol hela morgonen.

Och så har jag löst gåtan varför jag inte är gift ;-)

2 kommentarer:

  1. Jag åt knäckebröd och vatten igår. Mina kollegor ställde upp med smör och pålägg. Skönt att inte vara den enda som beter sig som en fjortis :-)

    SvaraRadera
  2. Tack för dagens asgarv! Jag såg framför mig hur du satt med dina knäckemackor och ditt vattenglas medan de andra åt tjocka skivor hembakt bröd med flera pålägg. Snällt av dem att dela med sig.

    Men som sagt - du är ju inte heller gift. Jag ser en röd tråd.

    SvaraRadera