fredag 26 oktober 2012

Fredagsfunderingar

Har haft en rätt hormonstinn vecka som grundar sig i helt normala kvinnliga hormoner blandade med ett försök till kraftig nedtrappning av nikotintuggummi och alla upprörda känslor kring den oerhört misskötta omorganisation som sker på mitt jobb.
 
Under veckans cykelturer har jag funderat över ett och annat, som till exempel:
 
Om man hittas död i en bagagelucka och inte har blivit utsatt för brott, hur hamnade man då i bagageluckan?
 
Även om jag är väldigt tveksam till Sveriges monarki är jag glad för prinsessan Madeleines skull. Inte bara för att hon uppenbarligen är lycklig med den där Chris utan också för att hon i och med sin nya förlovning kan släppa lite av skammen hon uppenbarligen kände när hennes förre fästman bedrog henne. Förutom den sorg som uppkommer när man inser att man blivit bedragen är skammen något av det värsta att bli av med. Och Madeleine fick tackla den i det offentliga. Och även om videon var rätt töntig så kommer den ju att leda till en del sköna skratt. Och det börjar direkt.
 
Ska jag byta jobb? Har fått ett erbjudande som är ganska lockande, men vet inte om jag ska tacka ja. Är trygghetsnarkoman och tycker att det känns läskigt. Ska använda helgen till att fundera över det. Och till att arbeta med högskoleprovet. Sjukt tråkigt att vara provledare, men jäkligt goa pengar.

2 kommentarer:

  1. han kanske gömde sig i bakluckan och dog av svält? http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.1108739-bakluckespanare-avslojade-bilmarodor

    SvaraRadera
  2. Haha, läste det i morse ;-). Så var det säkert. Surt i så fall.

    SvaraRadera