torsdag 15 november 2012

Nämensåatt

Håller som bäst på att avveckla mig själv på jobbet och det går väl rätt bra. Blir andra som får jobba mer istället.
 
Lurar samtidigt på en quiz om syrran, som fyller 25 på lördag och ska ha fest. Deltagarna ska bli uppdelade i lag och få köra en femkamp och quizen ska vara en del av den. Tänkte att quizen skulle blanda halvpinsamma frågor om syrran med saker som hände året då hon föddes. Surfar därför runt på årtalet 1987 och försöker samla frågor kring sånt som hände då. Till exempel sändes första avsnittet av "Varuhuset" i mars 1987 och panten på öl & läskburkar höjdes till 50 öre samma år. Hur spännande som helst.
 
Imorgon ska jag på kurs med styrelsen i min bostadsrättsförening. Gick egentligen bara med på att vara med i valberedningen, men med tiden har de lyckats övertala mig att sitta med i styrelsen. Och eftersom jag är usel på att säga nej är jag numera suppleant och ska på kurs om förvaltningsavtal i Uddevalla fredag till lördag. Även om det lockas med bubbelpool, trerätters med vin och dans är jag sjukt osugen. I ett svagt ögonblick lovade jag dessutom att köra dit och hem, så jag kan inte dra mig ur. Suck, jag behöver verkligen lära mig att säga nej. Men det blir väl skoj när jag väl är där. Eller nåt.
 
Nu veckans hårdaste träningspass; BodyAttack.

1 kommentar:

  1. här är lite tips på saker som hände 1987: http://sv.wikipedia.org/wiki/1987

    SvaraRadera