onsdag 7 november 2012

Stockholm

Blev lite försenad med tåget igår, en älg hade passerat spåren och tåget framför fick evakueras. Satt still strax utanför Katrineholm i nästan två timmar och väntade på en älgstek som aldrig dök upp. Lite trist, men jag fick en massa tid att jobba så det var helt okej ändå.
 
Bor på Radisson och hann bada jacuzzi och basta innan jag kröp ner under täcket igår kväll. I morse har jag testat gymmet, även om det bara blev en stund på löpbandet och lite enkel Kettlebellträning. Får köra hårdare ímorgon.
 
Är lite vilsen i huvudstaden, men mitt riktmärke här brukar vara NK-skylten, som syns över i stort sett hela innerstan. När jag kom igår var det mörkt, men nu har jag lyckats lokalisera skylten från mitt hotellfönster och det känns tryggt.
 
Strax blir det frukostbuffé och sen ska jag försöka hitta konferenslokalen, som enligt telefonens GPS ska ligga 4 minuter härifrån. Ser fram emot att få nörda in mig i arbetsrätt hela dan. Efter kursen är min plan att hinna till Urban Outfitters för lite göteborgsomöjlig shopping och ikväll ska jag träffa mitt fadderbarn, som bor här i stan. Eller barn, hon är tre år yngre än mig så det är väl en definitionsfråga.
 
Innan jag glider ner till frukosten (och hoppas på pannkakor) väntar jag på Obamas segertal.

2 kommentarer:

  1. jag har fått för mig att "älg på spåret" är kodord för någon som begått självmord. Men jag vet inte.

    SvaraRadera
  2. Läskigt. Då får konduktörens skämt om älgstek en aning mer edge..

    SvaraRadera