söndag 20 juni 2010

Back in town



Har haft en skön helg på landet med härliga vänner. Dagens ord blev altruism, prinsessan har fått sin prins, det är konstaterat att jag äter väldigt mycket kaviar och jag har blivit lovad barn med perfekta gener (förutom en antydan till färgblindhet). Och det går att klippa gräsmattor även om det regnar, speciellt om man är brandman eller innebandyorakel.

Men den som hade det bäst var nog ändå måsen. Han fick läsa spännande böcker om sina vänner i Europa, hälsa på kungaparet och helt enkelt vara där det hände. Hela tiden.

Rosa prinsesstårta är ett måste när det är kronprinsessbröllop. Har man inga marsipanrosor, och om man vill protestera en aning mot monarkin, går det att dekorera med dödskallegodis istället. Men oavsett vad jag tycker om att statschefsjobbet går i arv grät jag när Daniel höll tal till Victoria. Drömmen om mannen som ställer sig upp inför alla han känner och talar om att jag är hans hjärtas prinsessa, har en härlig humor, en stark pliktkänsla och dessutom är väldigt, väldigt klok lever starkt i mig. Romantiskt och modigt är bara förnamnet, Daniel har satt standarden för ett bröllopstal. Och Victoria har satt standarden för alla som ska resa bort från sin partner; skriv ett brev för varje dag du är borta.. Suck, vad jag är en romantisk sucker..

4 kommentarer:

  1. Tomas friend of måsenmåndag, juni 21, 2010

    Där är han ju...

    SvaraRadera
  2. Tack för en riktigt trevlig helg!!!

    SvaraRadera
  3. Detsamma, det var länge sen jag skrattade så mycket! Har träningvärk i magen ;-)

    Och tack igen för gräsklippningen!

    SvaraRadera