lördag 12 juni 2010

Superwoman


Har identifierat tre superkrafter hos mig själv som jag har stor användning av, alla på olika sätt.

  1. Har jag kört till en plats en gång hittar jag tillbaka. Igår körde jag till vänners lantställe utanför Kungsbacka, där jag varit en gång tidigare, för fyra år sedan. Små skogsvägar och grusvägar åt olika håll men jag hittade fram på första försöket. De blev rätt chockade när jag dök upp utan att ha ringt först.
  2. Jag kan säga tjejers BH-storlek bara genom att titta på dem. På möhippan för någon månad sen satte jag 12 av 13 tjejers storlek på första försöket. Den 13:e måste haft för liten BH på sig, mitt ögonmått är perfekt ;-). Blir jag av med jobbet ska jag söka jobb i underklädesbutik.
  3. Barnsånger är min grej. En kompis 2-åriga son kröp upp i mitt knä med sin sångbok för ett par veckor sedan och jag sjöng de flesta sånger rätt upp och ner. Han var lika imponerad som jag.
Strax ska jag köra lite längre upp på kusten och gå på 60-årsfest. Den ena blir 29, den andra 31. Jag misstänker att samtliga av mina superkrafter kommer att behövas ikväll ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar