torsdag 3 juni 2010

Inspiration

Ifrågasättande och arbetsutveckling i all ära, men ibland behöver man koppla av. Idag fick jag en paus från varförfrågorna och dagen har istället handlat om Mindfulness, hälsa och välbefinnande. Arbetsmiljödag med ett finare ord.

Med hälsofika. Som inte var det jag trodde, det fanns både småkakor och mintkarameller på bordet. Men det är klart, vägen till välbefinnande kan väl vara annat än bara återhållsamhet i kaloriintaget?

Ett budskap från dagen, som satte sig extra hårt i minnesbarken, var att se till att göra saker som ger energi varje dag och inte bara under helgen eller på semestern. Sprida ut intaget av sådant som gör dig glad.

Så jag cyklar bort till biografen, träffar vänner, tar en god drink och förlorar mig i Sex and the city - tjejernas glamourösa liv. Det känns som en bra kombination av Mindfulness, hälsa och välbefinnande. Som jag ser på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar