måndag 19 juli 2010

Europa

Vármebőljan i Europa har sláppt lite och gátt frán 36 grader till mer uthárdliga 30. Och sá bláser det lite hár i Budapest, dár vi har varit i nágra dagar efter att ha lámnat Polen bakom oss. I eftermiddag drar vi vidare mot Slovenien, dár vi ska till en lite mindre stad, Maribor. Ska bli hárligt att lámna storstáderna bakom oss, vi ár báda sugna pá annat án kokheta stadsgator..

Det jobbigaste, men sákert ocksá nyttigaste hittills var dagen i Auschwitz och Birkenau, en fruktansvárd upplevelse men nágot jag alltid velat se och nu ár glad őver att ha sett. Men jag vill aldrig nágonsin se det igen!

Googlar flygbiljetter till Sverige főr glatta livet, det ár főrmodligen nágot vi borde ha fixat innan vi ákte. Men det lőser sig vál, just nu ár vi inne pá att avsluta resan i Venedig. Viva Italia..

2 kommentarer:

  1. Nä, nu får du komma hem igen. Jag har massor att berätta men ingen att berätta det för.

    SvaraRadera
  2. Jag saknar dig ocksa ;-)

    Vill du ses sa snabbt som mojligt far du garna hamta oss pa Landvetter pa mandag eftermiddag. Jag har samma mobilnummer som hemma.. :-)

    SvaraRadera