fredag 2 juli 2010

Webbmaster?

Som om hela Iphonegrejen inte var nog i form av teknisk utveckling i mitt liv så håller jag även på att lära mig jobbets webbpubliceringsverktyg. Eller CMS:et som de kallar det här.

Kanske tänker de sig inte att jag ska jobba jättemycket med sånt, men ibland undrar jag om det inte är baktanken med det hela. För jag skriver ju tydligen så bra. Och har koll på det där med bloggar och webbplatser och sånt. Nja, allt beror ju på vem man jämför mig med..

Oavsett vad, det är kul. Och utmanande. Och jag gillar ju att skriva och publicera grejer så varför inte?

Ska bara se till att inte radera halva webbplatsen. Eller några viktiga led i strukturen. Det går en story här om att någon gjorde en sån miss för ett par år sedan. Och att det tog två dygn att återskapa det som raderades.

Eller så är det en vandringssägen för att vi noviser ska tänka två gånger innan vi trycker på knapparna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar