lördag 31 juli 2010

Igång




Efter två rätt slappa veckor, åtminstone träningsmässigt, är det skönt att vara på landet och sätta igång kroppen igen. Har sprungit två rundor sen jag kom hit, en lite längre idag och en lite kortare igår. Känns hur bra som helst och jag är nöjd med att konditionen inte har försvunnit under min träningsfria tid. Fast det är klart, vi gick säkert en mil om dagen i Europa, det kanske har bidragit till att bibehålla flåset?

Idag har det varit rätt kass väder så jag har passat på att bryta lite naglar; mitt mått på en lyckad kroppsarbetsdag. Otroligt skönt att göra grejer som skitar ner mig lite, i kontrast till min kontorsvardag med genomtänkt outfit, smink och lackade naglar. Så jag har flyttat en tvättvinda, planterat om en vallmoväxt, hjälpt brorsan att bygga stengång (jag bär sten, han bygger), åkt lite båt, dragit upp krabbtenor och busat massor med Vilmer. Han är i en riktigt skön ålder och just nu är faster "Nett" riktigt populär. Igår kväll vinkade han hejdå till mamma och pappa och lät mig lägga honom utan ett knyst. Det bådar gott för framtiden, så kanske jag kan få passa honom lite oftare. I brist på egna barn får man ju fiska kärlek och mys från andras ;-).

Skönt liv har jag hur som helst, de största besluten jag behöver ta på en dag är vilken bok jag ska läsa och om jag vill vara med och spela kort eller inte. Semester när den är som bäst! Jo, rastlös blir jag såklart emellanåt, annars hade jag inte varit jag. Men numera kan jag ju springa bort det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar