måndag 26 juli 2010

Sverige

Hemma igen efter två härliga veckor på äventyr i Europa. Har sett massor, just nu minns jag mest ett gäng gamla hus och en och annan strand, men jag lovar att utveckla det hela senare när jag landat lite bättre ;-).

Självklart har jag shoppat rätt friskt också, speciellt Italien var svårt på den punkten. Där finns hur mycket snygga väskor som helst... Och att släppa loss mig på en italiensk outlet med bland annat Guessjeans.. 30 tum i midjan, nu har jag samma storlek på jeans som i nian. Men jag får passa mig, italiensk pasta har satt sina spår i form av ett kilo som måste svettas bort pronto. Som tur var har min pulsklocka kommit med posten så nu är det slut på "la dolce vita" och en massa jogging som gäller!

Det jag är lyckligast över är att jag har skrotat min flygrädsla. Var lite orolig när vi skulle starta, men det gick över direkt och var inget jag nojade över under resan. Har kommit fram till att jag flyger för sällan och att jag därför ska resa så ofta det går framöver. Och då gärna långt, så att jag får flyga mycket. När vi flög över Italienska alperna i förmiddags kände jag för första gången i mitt liv att det ju faktiskt är riktigt härligt att flyga :-).

Nu funderar jag som bäst över vad nästa drag på semestern ska bli, egentligen behöver jag ju inte vara i Göteborg förrän om tre veckor. Men det var visst fest på gång imorgon så vidare resor får vänta några dagar till.

Nu parmesan och Limoncella. Det enda jag har i kylskåpet..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar