söndag 4 juli 2010

Problem

Ett av de största problemen med att bo ensam är att det är svårt att rymma iväg när man tröttnar på sig själv.

Just nu är jag ruggigt trött på mig själv.

Har vänt upp och ner på lägenheten men mitt pass lyser med sin frånvaro.

Min granne sa att det räcker med körkort när man reser inom Schengen. Men jag har googlat det och det krävs tydligen ett nationellt Id-kort. Som tar minst fem dagar att utfärda. Och ett provisoriskt pass kostar 980 kr, något jag inte har lust att betala.

Så nu ska jag till källaren och rota. 30 flyttkartonger, here I come..

Kan någon rädda mig ifrån mig själv?

Update: älskar mig själv igen ;-)

Hittade "lyckoflyttkartongen"; som förutom det eftersökta passet även innehöll ett par nästan oanvända träningsskor (och jag behövde nya träningsskor), mitt gamla Nintendo (som jag tänkte ha på landet), en badrumsmatta jag letat efter, ett par flipflops (som kan göra sin sista säsong på heta europeiska gator), det fina turkosa halsbandet som Anneli gjorde till ett bröllop för flera år sen (och som jag saknat), min rosa häftapparat och lite batterier (som kommer väl till hands när jag spelar så mycket Nintendo som jag gör).

Nu är jag en bra sambo igen och slipper flytta ;-)

4 kommentarer:

  1. Fråga Fredrik om han vill rädda dig ;-)

    SvaraRadera
  2. Han har räddat mig på många sätt men i detta fallet var jag min egen lyckas smed :-)

    SvaraRadera
  3. "Min egen lyckas smed"
    That's a great story grandma...

    SvaraRadera
  4. Jag får gå en kurs hos dina brudar och lära mig att uttrycka mig mer ungdomligt..!

    SvaraRadera