onsdag 8 september 2010

Baddag

Eftersom jag varit lite dålig på att uppfylla min plikt som gudmor; att ansvara för Vilmers kristna fostran, kom brorsan på att jag istället kan få ansvara för hans badfostran. Det borde jag vara bättre på. Och så behöver jag få nya badkompisar, mina gamla är hormonstinna tonåringar som numera tycker att det är för kallt i vattnet (mesar).

Så igår började lillkillens badfostran med en eftermiddag på Lundbybadet. Faster tyckte det var mysigt och tror att Vilmer gillade det också, även om det nog kommer att ta lite tid innan han är helt bekväm med badandet. Igår var det mest plaskbassängen som gällde, men jag fick i honom en stund i den stora bassängen efter att ha lockat med en rolig bil i frigolit som han fick åka på. Så det går långsamt framåt, även om det roligaste var att blåsa ut vissnande maskrosor på vägen hem. Det bästa med barn; det är omöjligt att stressa när de är med. Lika bra att släppa tankarna på alla måsten och bara slänga sig ner i gräset och blåsa maskrosor.

Och så fick jag lasagne och chokladkaka när jag lämnade tillbaka Vilmer, bra bonus. Och fick se det läckra köket, som jag bara är aningens avundsjuk på ;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar